reklama

Karol,... vytočil si ma.

Začalo to ráno 11.7.2009. Zaparkoval som nad Jalovcom na parkovisku pri odbočke k hotelu Mních, pod Jaloveckou dolinou v Západných Tatrách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vedľa parkoviska ma upútal veľký zelený kontejner na odpad, zabezpečený proti medveďom. Okolie kontejneru bolo čisté, bez odpadkov. Keď som sa večer vrátil, kontejner už vyzeral takto:

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kontejner doničený, okolie špinavé, roztrúsený odpad. A to si urobil ty Karol a preto ti píšem.
Uvedomuješ si, že medveď, ktorý žerie z kontejneru si zvykne na ľudský pach a potom už neuteká pred ľuďmi, ale naopak, ide za ľudmi a dožaduje sa potravy? Lenže na kontakt s ľuďmi je medveď prisilný a nemá spôsoby a jednanie s ním necháva človeku stopy na duši i na tele.
Vieš, drahý Karol, chcel by som byť na chvíľu Pán Boh a prisahám, že by som bol milostivý a láskavý a dobrotivý, ale k tebe by som bol sviňa a ty by si bol prvý, ktorého by medveď pristavil. Chytil by ťa do tláp a keby ťa pustil, bol by si vyprázdnený na týždeň dopredu. A mal by si to aj za ušami.
To len, aby si chápal súvislosti.
Meno Karol som si vymyslel, neviem ako sa voláš, ani ako vyzeráš, ale určite existuješ a možno to čítaš. Viem si predstaviť, ako sa to stalo. Dovliekol si z chaty tašky plné odpadu, otvoril si dvierka a kontejnér plný, no čo s tým teraz. Odtrhneš čo môžeš, dokrivíš čo sa dá, šľahneš tašky s odpadom o zem, "tak vam treba, hajzli špinaví" a víťazne odchádzaš. 

Pozri sa ešte raz na svoje dielo, ktoré ma oslovilo:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Ako to chceš ďalej riešiť, Karol?

Budeš žiť medzi nami ako zatajené prasa a tváriť sa, že s tým nič nemáš? 
Ak nechceš, aby Jalovecká dolina bola známa tým, že tam žije synantropný medveď a prasa Karol, oprav to!
Najmä kôli sebe.

Vladimír Ondík

Vladimír Ondík

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...chodím po zemeguli a pozerám čo kde kvitne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu